جستجو برای:
سبد خرید 0
  • آشنایی با تاک
    • کلینیک تاک
    • تیم تاک
    • مدرسان
    • درباره تاک
    • تماس با ما
  • مجله
    • رویدادها
    • اخبار تاک
    • تازه های علمی
      • اختلالات رشدی تحولی
    • گزارش عملکرد ماهانه
    • آموزش مربیان
    • گالری
  • محصولات
    • ماگ
    • کارت پستال
    • تابلو نقاشی
    • بازی
  • دوره های آموزشی
    • آموزش خانواده
    • تربیت مربی
    • دوره های عمومی
  • ابزارهای کمک آموزشی
  • آشنایی با تاک
    • کلینیک تاک
    • تیم تاک
    • مدرسان
    • درباره تاک
    • تماس با ما
  • مجله
    • رویدادها
    • اخبار تاک
    • تازه های علمی
      • اختلالات رشدی تحولی
    • گزارش عملکرد ماهانه
    • آموزش مربیان
    • گالری
  • محصولات
    • ماگ
    • کارت پستال
    • تابلو نقاشی
    • بازی
  • دوره های آموزشی
    • آموزش خانواده
    • تربیت مربی
    • دوره های عمومی
  • ابزارهای کمک آموزشی
حمایت مالی
جستجو کردن
0 تومان 0 سبد خرید
  • آشنایی با تاک
    • کلینیک تاک
    • تیم تاک
    • مدرسان
    • درباره تاک
    • تماس با ما
  • مجله
    • رویدادها
    • اخبار تاک
    • تازه های علمی
      • اختلالات رشدی تحولی
    • گزارش عملکرد ماهانه
    • آموزش مربیان
    • گالری
  • محصولات
    • ماگ
    • کارت پستال
    • تابلو نقاشی
    • بازی
  • دوره های آموزشی
    • آموزش خانواده
    • تربیت مربی
    • دوره های عمومی
  • ابزارهای کمک آموزشی
فهرست
  • آشنایی با تاک
    • کلینیک تاک
    • تیم تاک
    • مدرسان
    • درباره تاک
    • تماس با ما
  • مجله
    • رویدادها
    • اخبار تاک
    • تازه های علمی
      • اختلالات رشدی تحولی
    • گزارش عملکرد ماهانه
    • آموزش مربیان
    • گالری
  • محصولات
    • ماگ
    • کارت پستال
    • تابلو نقاشی
    • بازی
  • دوره های آموزشی
    • آموزش خانواده
    • تربیت مربی
    • دوره های عمومی
  • ابزارهای کمک آموزشی
جستجو کردن
Close this search box.

دانشنامه

تاک > دانشنامه > آموزش مربیان > آموزش صبرکردن پشت میز پس از صرف غذا

آموزش صبرکردن پشت میز پس از صرف غذا

24 مرداد 1403
آموزش مربیان
  • صبرکردن پشت میز پس از صرف غذا

ماندن پشت میز به این معناست که هرگاه شما به یادگیرنده/ فرزند خود فرمان «صبر کن» یا «منتظر باش» را بدهید، او بایستی بتواند به ‌درستی پشت میز قرار گرفته و منتظر بماند تا زمانی که شما پایان صبرکردن را اعلام کنید.

نشستن درست و مناسب یعنی:

آ) یادگیرنده/ فرزند به‌درستی در پشت صندلی بنشیند.

ب) یادگیرنده/ فرزند به‌طور مکرر درخواست برای بلندشدن نکند.

پ) بدون هیچ‌گونه صدا و اعتراضی باشد.

ت) تلاش برای ترک میز نکند.

  • روش اندازه‌گیری (تعداد دفعات بروز رفتار)

پس از هر وعده خاص، علامت (+) را در صورتی که بر اساس معیارها و زمان مشخص‌شده منتظر مانده باشد، ثبت کنید. اگر در زمان مشخص‌شده صبر نکرد، علامت (-) را ثبت کنید.

داده‌ها به‌صورت روزانه در ماه جمع‌آوری و ثبت می‌گردند.

زمانی که یک وعده غذایی به پایان رسید، شما فرمان «صبر کن» یا «منتظر باش» را به او    می‌دهید و همزمان با آن یک تایمر را روشن می‌کنید.

هرگاه که یادگیرنده/ فرزند: آ) به‌طور مکرر درخواست ترک میز را کرد، ب) صدای مزاحمی یا اعتراضی از خود درآورد یا ت) تلاش برای ترک آنجا را کرد، شما تایمر را متوقف می‌کنید و زمان را ثبت می‌نمایید. داده‌ها به‌صورت تعداد دقیقه‌هایی که یادگیرنده/ فرزند منتظر مانده، ثبت می‌شود.

  • گرفتن بیس‌لاین یا خط پایه

شما رفتار هدف را ثبت می‌کنید. به‌ محض اینکه غذا تمام شد، فرمان «صبر کن» یا «منتظر باش» را می‌دهید. در طول خط پایه، داده‌ها برای طول مدت‌زمان نشستن یادگیرنده/ فرزند پشت میز ثبت می‌گردد.

  • روش آموزش

با پایان‌یافتن غذا، شما فرمان «صبر کن» یا «منتظر باش» را صادر کنید. اسباب‌بازی‌ها و تقویت‌های ترجیحی را مشروط به منتظرماندن یادگیرنده/ فرزند را به او ارائه دهید.

برچسب ها: Autismآموزش اتیسمآموزش مربیان اتیسماوتیسمتشخیص اتیسممدرسه اتیسم
قبلی آموزش نوشتن مشق بین خطوط
بعدی آموزش فرمان نشان بده

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نوشته‌های تازه
  • همکاری مؤسسه تاک و شهر کتاب مرکزی
  • تقویت خلاقیت در کودکان اتیسم
  • ورود کودک اتیستیک به مدرسه
  • گزارش عملکرد شهریور ماه
  • خیریه ها و موسسات حوزه اتیسم
  • گزارش مرداد ماه موسسه تاک
  • راهنمای گفتگو با والدین درباره نشانه‌های اوتیسم در کودک
  • تحلیل رفتار کاربردی در کاردرمانی: چگونه یک کاردرمانگر می‌تواند از اصول ABA برای خدمات مؤثرتر بهره‌برداری کند؟
  • بازدید آکادمی خیر ایران از مؤسسه تاک؛ روزی برای دیدن، شنیدن و فهمیدن
  • کارگاه مدیریت اضطراب و استرس؛ راهی برای بازگشت به آرامش
  • گزارش عملکردی تیرماه 1404 موسسه تاک
  • گزارش عملکردی خرداد 1404 موسسه تاک
  • پیشرفت‌های نوین در تحلیل رفتار کاربردی (ABA) برای درمان اتیسم
  • گزارش عملکردی اردیبهشت 1404 موسسه تاک
دسته‌ها
  • آموزش مربیان
  • اخبار تاک
  • اختلالات رشدی تحولی
  • تازه های علمی
  • گالری
  • گزارش عملکرد ماهانه
  • مقاله

موسسه تربیت انسان کارآمد (تاك) از سال 1396 در حوزه مداخلات موثر یا رویکرد رفتار درمانی در حال فعاليت است.در مدرسه اتیسم تاک، برای فرزندانی که در طیف اختلال اتیسم قرار دارند مداخلات موثری با رویکرد رفتار درمانی انجام ميشود تا بتوانند استقلال و شرایط بهتری را در زندگی آینده خود و خانواده ایجاد كنند.

دسترسی سریع
  • خانه
  • دانشنامه
  • دوره ها
  • رویدادها
  • خدمات تاک
  • درباره تاک
  • تماس با ما
  • حمایت مالی
تماس با ما
  • تهران، خیابان کریم‌خان، خیابان نجات‌الهی(ویلا)، خیابان شهید کلانتری، پلاک ۶۹
  • 09027490627 - ۰۲۱-۸۸۸۹۴۶۷۵
  • ۰۲۱-۸۸۸۵۳۷۴۵
نمادها
کلیه حقوق مادی و معنوی برای موسسه تاک محفوظ می باشد © 1396-1403 | طراح: همسپار | پشتیبانی توسط yacsl
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://takfound.ir/?p=11581
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.