جستجو برای:
سبد خرید 0
  • آشنایی با تاک
    • کلینیک تاک
    • تیم تاک
    • مدرسان
    • درباره تاک
    • تماس با ما
  • مجله
    • رویدادها
    • اخبار تاک
    • تازه های علمی
      • اختلالات رشدی تحولی
    • گزارش عملکرد ماهانه
    • آموزش مربیان
    • گالری
  • محصولات
    • ماگ
    • کارت پستال
    • تابلو نقاشی
    • بازی
  • دوره های آموزشی
    • آموزش خانواده
    • تربیت مربی
    • دوره های عمومی
  • ابزارهای کمک آموزشی
  • آشنایی با تاک
    • کلینیک تاک
    • تیم تاک
    • مدرسان
    • درباره تاک
    • تماس با ما
  • مجله
    • رویدادها
    • اخبار تاک
    • تازه های علمی
      • اختلالات رشدی تحولی
    • گزارش عملکرد ماهانه
    • آموزش مربیان
    • گالری
  • محصولات
    • ماگ
    • کارت پستال
    • تابلو نقاشی
    • بازی
  • دوره های آموزشی
    • آموزش خانواده
    • تربیت مربی
    • دوره های عمومی
  • ابزارهای کمک آموزشی
حمایت مالی
جستجو کردن
0 تومان 0 سبد خرید
  • آشنایی با تاک
    • کلینیک تاک
    • تیم تاک
    • مدرسان
    • درباره تاک
    • تماس با ما
  • مجله
    • رویدادها
    • اخبار تاک
    • تازه های علمی
      • اختلالات رشدی تحولی
    • گزارش عملکرد ماهانه
    • آموزش مربیان
    • گالری
  • محصولات
    • ماگ
    • کارت پستال
    • تابلو نقاشی
    • بازی
  • دوره های آموزشی
    • آموزش خانواده
    • تربیت مربی
    • دوره های عمومی
  • ابزارهای کمک آموزشی
فهرست
  • آشنایی با تاک
    • کلینیک تاک
    • تیم تاک
    • مدرسان
    • درباره تاک
    • تماس با ما
  • مجله
    • رویدادها
    • اخبار تاک
    • تازه های علمی
      • اختلالات رشدی تحولی
    • گزارش عملکرد ماهانه
    • آموزش مربیان
    • گالری
  • محصولات
    • ماگ
    • کارت پستال
    • تابلو نقاشی
    • بازی
  • دوره های آموزشی
    • آموزش خانواده
    • تربیت مربی
    • دوره های عمومی
  • ابزارهای کمک آموزشی
جستجو کردن
Close this search box.

دانشنامه

تاک > دانشنامه > آموزش مربیان > آموزش لباس‌پوشیدن

آموزش لباس‌پوشیدن

20 مرداد 1403
آموزش مربیان

  • لباس‌پوشیدن

به این معناست که یادگیرنده/ فرزند بدون سرنخ از سوی شخص دیگر، هر یک از لباس‌های هدف را زمانی که به ‌ترتیب خاصی ارائه می‌شوند (به‌عنوان مثال توی کمد لباس) بر می‌دارد و می‌پوشد. هر لباس باید با جهت صحیح آن پوشیده شده باشد (مثلاً پشت ‌و رو نباشد).

در این برنامه، لباس‌های مورد نظر باید بدون زیپ یا دکمه باشد. قبول‌بودن هر آیتم، بر اساس مدت‌زمان پوشیدن و استقلال یادگیرنده/ فرزند در پوشیدن خواهد بود؛ برای مثال، پوشیدن به ‌ترتیب دو تیکه لباس (مثلاً یک جفت جوراب و کفش) نباید بیش از ۱۵ ثانیه بینشان فاصله بیفتد.

  • روش اندازه‌گیری (تعداد دفعات بروز رفتار)

مربی برای هر وظیفه‌ای که به‌طور صحیح و مستقل انجام‌ می‌شود، امتیاز مثبت (+) می‌دهد و برای هر کاری که به ‌اشتباه یا به‌کمک سرنخ انجام شود، منفی (-) می‌دهد. زنجیره فعالیت در جدول یا چادر گزارش پیشرفت روزانه (DIPR) فهرست شده است. هر سلول جدول یا چادر را برای وظایف انجام‌شده به‌درستی علامت می‌زنند.

هر (×) در هر سلول از جدول یا چادر نشان‌دهنده این است که یک کار، تکمیل نشده است، به‌ اشتباه انجام شده ‌است یا با سرنخ تکمیل شده ‌است.

توضیح (برای نمونه جدول‌ها)

ابتدا تعداد موارد لباس‌هایی که باید پوشیده شود را مشخص می‌کنیم. ما در مثال زیر پوشیدن جوراب و شلوار گرمکن را مشخص کردیم؛ سپس هر کدام از آن‌ها را باید تحلیل زنجیره‌ای کنیم؛ یعنی، برای پوشیدن جوراب:

 ۱) جوراب را برمی‌دارد،

۲) دهانه یک لنگه جوراب‌ها را باز می‌کند،

۳) پایش را وارد جوراب می‌کند،

۴) ساق جوراب را بالا می‌کشد،

۵) جوراب به شیوه صحیح در پایش قرار گرفته است،

۶) لنگه دیگر جوراب را برمی‌دارد،

۷) دهانه جوراب را باز می‌کند،

۸) پایش را وارد جوراب می‌کند،

۹) ساق جوراب را بالا می‌کشد و

۱۰) جوراب به شیوه صحیح در پایش قرار گرفته است.

 سپس هر کدام از موارد را که به‌درستی انجام دهد، در جدول مثبت (+) و هر کدام را با سرنخ یا اشتباه انجام دهد یا انجام ندهد، منفی (-) می‌دهیم.

اگر همه موارد را به‌درستی انجام دهد، در ستون سوم جدول تیک (  √  ) و اگر حتی یک مورد غلط باشد و انجام ندهد، در ستون آخر ضربدر (×) می‌گذاریم.

نکته: برای واردکردن داده در جدول گزارش پیشرفت روزانه، تعداد تیک‌ها (√) و ضربدرها (×) شمرده می‌شوند.

برچسب ها: آموزش مربی اتیسماتیسمتربیت مربی اتیسملباس پوشیدنمدرسه زندگی اتیسممهارت های روزانه اتیسم
قبلی ملاک‌های تشخیص شب‌ادراری
بعدی آموزش نوشتن مشق بین خطوط

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نوشته‌های تازه
  • همکاری مؤسسه تاک و شهر کتاب مرکزی
  • تقویت خلاقیت در کودکان اتیسم
  • ورود کودک اتیستیک به مدرسه
  • گزارش عملکرد شهریور ماه
  • خیریه ها و موسسات حوزه اتیسم
  • گزارش مرداد ماه موسسه تاک
  • راهنمای گفتگو با والدین درباره نشانه‌های اوتیسم در کودک
  • تحلیل رفتار کاربردی در کاردرمانی: چگونه یک کاردرمانگر می‌تواند از اصول ABA برای خدمات مؤثرتر بهره‌برداری کند؟
  • بازدید آکادمی خیر ایران از مؤسسه تاک؛ روزی برای دیدن، شنیدن و فهمیدن
  • کارگاه مدیریت اضطراب و استرس؛ راهی برای بازگشت به آرامش
  • گزارش عملکردی تیرماه 1404 موسسه تاک
  • گزارش عملکردی خرداد 1404 موسسه تاک
  • پیشرفت‌های نوین در تحلیل رفتار کاربردی (ABA) برای درمان اتیسم
  • گزارش عملکردی اردیبهشت 1404 موسسه تاک
دسته‌ها
  • آموزش مربیان
  • اخبار تاک
  • اختلالات رشدی تحولی
  • تازه های علمی
  • گالری
  • گزارش عملکرد ماهانه
  • مقاله

موسسه تربیت انسان کارآمد (تاك) از سال 1396 در حوزه مداخلات موثر یا رویکرد رفتار درمانی در حال فعاليت است.در مدرسه اتیسم تاک، برای فرزندانی که در طیف اختلال اتیسم قرار دارند مداخلات موثری با رویکرد رفتار درمانی انجام ميشود تا بتوانند استقلال و شرایط بهتری را در زندگی آینده خود و خانواده ایجاد كنند.

دسترسی سریع
  • خانه
  • دانشنامه
  • دوره ها
  • رویدادها
  • خدمات تاک
  • درباره تاک
  • تماس با ما
  • حمایت مالی
تماس با ما
  • تهران، خیابان کریم‌خان، خیابان نجات‌الهی(ویلا)، خیابان شهید کلانتری، پلاک ۶۹
  • 09027490627 - ۰۲۱-۸۸۸۹۴۶۷۵
  • ۰۲۱-۸۸۸۵۳۷۴۵
نمادها
کلیه حقوق مادی و معنوی برای موسسه تاک محفوظ می باشد © 1396-1403 | طراح: همسپار | پشتیبانی توسط yacsl
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://takfound.ir/?p=11548
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.